Carolina Hagberg - Hundmassör

Hej!
Carolina heter jag och har hela mitt liv haft ett brinnande intresse för hundar. Hade jag haft en miljon och ett stort hus skulle det ha varit fullt av hundar. Men nu har jag inte det utan får nöja mig med att träffa andras hundar.
 
Har under 2 års tid gått och utbildat mig till hundmassör på Axelsons Animal Massage School i Stockholm. Har nu tänkt att praktisera mina kunskaper med att erbjuda hundmassage till mina hundkunder.
 
En hund kan må hur bra som helst, men även skadas eller bli sjuka. Tex jakthundar som jagar intensivt anstränger ju då sina muskler och senar maximalt kan då behöva mjuka upp musklerna och stretcha. En äldre hund kan mycket väl få en skön massage för att bibehålla sin rörlighet och undvika eventuell sträckning och muskelskador. 
 
Att ge en hund massage är ett välbefinnande som den är värd. Hunden är ju männsikans bästa vän! Det kan ta tid för hunden att vänja sig vid massagen. Man har ett visst tryck i handen olika grepp och eventuell punkmassage. Detta kan kännas konstigt i början för hunden, men den vänjer sig vid det. Massage är något som de flesta hundar kan få. Den effekt som massagen ger är blnad annat muskler, senor, benhinnor bibehålls och stärks. Stressade hundar blir lugna eller lugnare, blodtrycket sänks, lymfcirkulationen ökar som gör att slaggprodilter rensas ut och pälsen blir glansig och mjuk. 
 
Genom mina händer får du en lycklig hund.
Välkommen att upptäcka hundmassagens fantastiska värld! Låt din hund fåen Lugn Stund!
 
Carolina Hagberg, Diplomerad Hundmassör, 072-5422122
 
 
 
 

Kommentera här