I samtal med Niclas Christoffer

Niclas Christoffer är född 1974 i Hurva utanför Eslöv, Skåne, där han även är uppvuxen. Nuförtiden jobbar han som komiker, mest med standup. Niclas gick skådespelarutbildningen vid Teaterstudion i Stockholm och han är utbildad filmmanusförfattare.

Förutom standupen jobbar Niclas som föreläsare: ”Ge mig ett ämne, förklara det för mig, sedan kan jag föra det vidare”, sa han en gång med glimten i ögat. Det har han fått leva upp till många gånger!

Han har även hunnit både sitta med i redaktionen till och medverkat i radioprogrammet Underlandet i P3. Niclas filosofi är: ”Låt mig prova, sedan får vi se om jag misslyckas.” Även ett misslyckande är en livserfarenhet!

Niclas har synts i de flesta tv-kanalerna i olika sammanhang.

Anita Tykesson samtalar med Niclas Christoffer om sitt liv och om sina böcker.

Samtalet med Niclas Christoffer är klockan 14:15-15:00
Den ingår i entrépriset
 

Kommentera här